"white man call it Australia"

oh oh oh, igår såg jag Australia! jag hade höga förväntningar, och blev inte besviken. klyschorna haglade, men sånt spelar ingen roll för mig. den var riktigt snygg, och kunde ha varit ännu bättre om slutet vari annorlunda. åh, så snygt om Baz återkopplat till en av sina andra filmer.jag ska inte säga hur eller vilken film, jag vill inte förstöra för er.

men kopplingar fanns det många av till hans tidigare filmer Moulin Rouge, Strictly Ballroom och Romeo + Juliet. det mest tydliga var alldeles i början när förtexterna kom, så står det på en medaljong "a life lived in fear is a life half-lived" vilket är själva temat och en replik från Strictly Ballroom.
och en annan sak, det var helt sjukt hur han återanvände gamla skådisar, hela 6 stycken från Moulin Rouge och 2 från Strictly ballroom.

sms efter att jag lämnat paket åt henne i lägenheten:

(Gulapa= magisk man, trollkarl.
Jackman= Hugh Jackman, skådespelare)

A: din lilla fuling! tack så mycket, har inte öppnat än
J:haha, snyggt gjort av jensa ;)
A:ja jätteduktig du va på att ringa och fråga om jag var där eller inte, massa cred till dig!
J: men aldrig att du hade hunnit fara dit före oss efter bion.. Dessutom, vi är gulapa och därför osynliga
A: vadå va ni hit efter bion era osluga typer? tur för dig att vi for och köpte mjölk då :P javisst, du kan få vara en gulapa, då är jag kidman och simsalabim så är jackman min! sug på den du


Kommentarer
Postat av: grönapa

jag är fortfarande lika kär i filmen

2008-12-27 @ 23:08:15
Postat av: fousi

jensaaa, you are right this time!

den var riktigt braaaa, australia! :)

2008-12-28 @ 12:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0