men säg, varför rodnar Cecilia Lind?

helgen har gort fortare än fortast, men det gör inget eftersom vi har slappaste veckan i mannaminne framför oss. måndag har vi halvdag, då vi på eftermiddagen ska se 'Boys don't cry', som jag hade ett minne av att ha sett. kollade nyss på imdb, och vet exakt vilken film det är. såg den för kanske 5 år sedan, och minns att jag då tyckte att den var otäck, olustig. bra Hilary Swank iaf.

i helgen såg jag 'Härifrån till evigheten', gamhärkfilmen från -53. den var nja, inte så bra. jag förstår mig inte på hur de framställer kärlekshistorier förr, de träffar varandra, och sedan helt plötsligt sliter de tag i varandra, helt tafatt. lite förlegat. men en mindre film att se från min lista iaf, måste snart ta och räkna ihop antalet igen.

ikväll ska jag och madre iväg på bio, och se 'Righteous kill', med Pacino och De Niro. hoppas verkligen den är bra.

och inte nog med det, imorgon ska vi fara hela tjocka släkten med familj, mormor och morfar och se på 'Patrik 1,5', känns som en fars. vi finns på sf vid 18,30 för den som vill studera mänskligt beteende på nära håll.

på tisdag hoppas jag, om vi inte fått någon läxa, kunna se en film jag lånat på bibblis, nämligen Jassis favourite 'En kärlekshistoria', hoppas på den.




Kommentarer
Postat av: Oskar

Va Righteous kill bra? den har ju fått usla recensioner. En kärleks historia är gjord av min absoluta favorit regissör från svergie, roy andersson... visst hade du sett hans senaste, pingpong kungen?

2008-10-13 @ 00:10:56
Postat av: Anonym

"lite förlegat"

2008-10-13 @ 19:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0