the jane austen book club

jag måste bara få säga att idag har jag varit hurtig. om det är en plötslig vilja i mig som kommer fram eller om det är undermedvetna skuldkänslor för skolkad friluftdag som tränger sig på vet jag inte. hur som helst så steg jag upp 6,30 och for och simmade, därefter satt jag på trafikskolan och efter det så kom ingrid in till Nordmaling och så gick vi hem tillsammans. vi försökte oss på att jogga, men det gick inte. mitt fel, pga min oförmåga att andas riktigt när folk är i närheten. jag kan på sin höjd simma bredvid någon.
sedan, efter att det visat sig att mina beställda cdon-filmer inte kom idag som dom skulle, så for jag och mamma och hyrde film. den var okej, man blev lycklig för stunden, men den kommer inte vinna några priser direkt.
på kvällen gympa, sen så (min största achievement idag) gjorde jag engelskan på bussen, så nu är det bara kvar att renskriva. CAE blir min död det här året, konstant ångest över att alltid ha något jag borde skriva, den här veckan var det ett formelt brev.
imorgon blir det firande av farmor 75 år, mamma kom på faktiskt det bästa som jag skulle kunna ge henne i present eftersom hon inte önskar sig materiella ting och kanske är för orolig för några strapatser conmigo. så, jag ska erbjuda henne att vara hennes länk till biblioteet, och låna hem ljudböcker när hon vill. helt lagom men ändå omtänksam present :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0