beautiful day

jämfört med gårdagens pissviderväder som totalt satte stopp för mitt beach10-friskis-utinaturen-nyttighetsil så känns detta väder som himmelriket. ingen sol förvisso, skratta gott du i fjantrike IP ;), men iaf ingen SNÖ. nu får det vara nog med det.

igår var jag och såg josef och hans vapenbröder vara mycket proffsiga på UF-mässan, fick inte bara lite flash back



sedan var jag förbi och kollade på en soffa som jag snubblade över på blocket, ett riktigt guldkorn bland alla mörkröda skinnsoffor som finns där. den var fin, och nu är den min. när jag sa igår att vi kunde ta hem den då, att det inte var så långt, kollade säljaren kollade lite snett på mig och undrade lite odiskret om jag var en av dom som skulle bära. jag gav upp. så nu återstår bara att gulla med padre om släpvagn..


lätt värd 500 pix

igår hängde jag också upp Sune Jonsson-fotografiet jag fick i julklapp, stolt som tuppen är jag över våran konstnärliga släkt.




jag skulle vilja ha en hel vägg med bara hans foton, dels för att dom är snygga, och dels för att man kan känna igen ansiktsdragen hos jonssonssläkten (där alla är förvånansvärt lika varandra!)








”God fotografi blir alltid till i den enkla punkt, där man själv står som människa. Det betyder att objektiven endast är en förlängning och fördjupning av fotografens personliga sätt att se och skapa relationer till omvärlden. Det räcker egentligen inte med att han har ämnen. Ämnena måste vara en del av fotografen själv. Helst bör han röra sig vant och verserat som en gammal sockenbo inom sitt eget stoff, inom sina egna upplevelser.”
Sune

ikväll blir det hem till Lögdeå, och eftersom jag inte har några planer ska jag och gustav öppna skrubben och ha lite nostalgikväll bland gamla saker.. kanske man stöter på någon gammal barbie? det skulle göra min kväll.
tror också jag ska sy lite, det var ju tusen år sedan. har ett rosa tyg som är lite knepigt, får se om det blir en kjol eller en klänning.. :)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag kan sitta i solen några minuter extra för dig imorn. Soffan får tummen upp och bilderna var ju hur härliga som helst! Skulle vilja se din "nya" lägenhet, men det får vänta ett tag.



Värme från IP i Frankrike!

2010-03-19 @ 21:27:13
URL: http://fjantenifrankrike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0