Día de la Hispanidad

hur stor är chansen att jag tentapluggar om spanien och får reda på deras nationaldag SAMMA dag som det är deras nationaldag? sick, sick, sick.
känner mig helt uppslukad av spanskan just nu. tänker på spanska (oftast bara osammanhängande ord) och har lite svårt att formulera mig på svenska eftersom jag vill bygga meningar som man gör på spanska. och jag vill till Spanien, nu. jag vill bo där, besöka alla platser, kyrkor osv. och jag vill pilgrimsvandra till Santiago de Compostela, mer än allt annat just nu. det får bli ett av livsmålen, eller innan-30-målen.



och jag vill ha en katt(unge). absolut. den skulle trivas så bra här på pilis, tills den blir kramad sönder i ett sånt där impulsryck som man kan få med småbarn för att dom bara är för mjuka för sitt eget bästa. jamen en katt vore perfekt. skulle helst vilja ha en orange liten tuss, herremin. så om någon vet av någon som vill bli av med en liten gvadd, så är jag väldigt intresserad.


Kommentarer
Postat av: Freddan

Det här måste ju vara den typen av inlägg som du sitter och småfnissar för dig själv åt? :-) Sjukt bra inlägg i alla fall!



Gillar även att du använder dig av uttrycket "sick". Jag trodde det bara var pokerskadade människor som använde sig av det :-)

2010-10-13 @ 00:01:12
URL: http://byllas.blogg.se/
Postat av: sofia

Om du skaffar katt flyttar jag in hos dig! BUMS!

faktiskt, så du får vara medveten om det när du köper den, du får med mig också.



Emma Nilsson vandrade den där pilgrimsvägen, en bit i alla fall, genom hela Portugal SJÄLV. Så det tycker jag absolut att du ska göra! :)

2010-10-13 @ 15:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0