from MADRID with love

i fredags åkte vi in till Madrid, för att gå på rundtur och sedan stanna över helgen. det var verkligen hur kul som helst, och staden var både vackrare och mindre förvirrande än jag hade trott, så det var ett stort plus!

fredag: guidad tur mellan 9.30 - 18/19, sjukt lärorikt men lika sjukt jobbigt! sista timmen var lite kritisk. tur att vädret var bra, underbara 25 grader hela helgen. på kvällen sen så gick vi ut och åt, och sedan ögonaböj i säng.
inser nu att jag har väldigt många bilder, ca 350 st, och att jag knappt kan säga vad någon av dom är för något! här kommer iaf ett axplock:
lördag: i lördags var vi guidefri, och fick klara oss på egen hand. vi gick i en del affärer, besökte både arkeologiska museet (fick se Dama de Elche) och konstmuseet Reina Sofia (guernica m.fl.). det kändes coolt, speciellt eftersom man haft föreläsningar om mycket av det man såg.
mitt på dagen nån gång kom det fram en ung man och började prata med oss och det visade sig att han kom från InTouch och ville ta kort på mig och Amanda, typ för deras street style - avdelning. sjukt pinsamt att stå mitt i Madrid och bli fotad, men ändå en häftig grej!
på kvällen for vi ut och åt och på barrunda sedan. vi gick in i en hel del barer, mer eller mindre kufiska, och hamnade till slut på la pacha, en diskotekskedja från Ibiza som tydligen var världskänd. och faktiskt, jag har aldrig varit på ett coolare ställe! NH, släng dig i väggen!det var grymt
sön: vi var på la Pacha till 5-6 nångång, och gick sedan hem och sov till 8. efter det begav vi oss till Toledo, där vi slitna och trötta fick se en hel del fint. underbart ställe :) efter det for två tappra krigare, jag och Sofie, till Museo del Prado, där vi äntligen fick se Las Meninas och en massa av Goya :)


nu har vi bara kvar tre dagar, som verkar bli ganska fulla dom också :) vi ska testa en del att äta, gå på något arabiskt kafé, kanske besöka el Escorial m.m.. jag längtar så mycket hem till Sverige, och speciellt till Bruce, att det bara är bra att tiden går fort! :) så länge vi hinner med allt vad vi vill, skulle kännas surt att missa något :)

Kommentarer
Postat av: Jonas (från Sp A)

ÅH VAD ROLIGT ATT LÄSA OCH SE BILDER! Nu önskar man att man hade varit med er! Hehe vad roligt att se på allt som Catrine pratade om i höstas! Men bara en massa goja på El Prado, ser man på (ha... ha... =) ) Hälsa till alla! Ha det bra!

2011-03-21 @ 22:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0