dag 2

idag har varit en lång dag minsann. eller, helt tiden här nere känns lång, som att vi varit här minst i fem dagar. vi har gjort så himla mycket! idag startade vi dagen med en promenad för att lära oss mer om stället. efter det åt vi frulle i gallerian, mycket gott. min favorit här nere är bocadillo con tomate y jamón serano (baguette med tomatkross och seranoskinka - mums! efter det hade vi tre föreläsningar och en träff med spanska studenter. mycket trevligt, men väldigt högljutt :) efter skoldagens slut drog vi till centrum, köpte lite godis och började jakten efter en bar att se champions league-matchen mellan Real Madrid och Lyon på. det gick fint, efter två barer och lite busvisslingar etc. så hittade vi en perfekt bar. matchen i sig var inte så intressant, men det var trevligt. efter att den var slut gick vi hem, och nu ska jag absolut sova för att orka med morgondagen då vi kanske ska åka in till Madrid för att fira St Patrick's day! :D
fem positiva:
1. den underbara läraren vi hade i spansk litteratur idag, som gjorde en ring av papper åt mig(internvarning) :)
2. all frukt och grönsaker här nere, helt otroligt gott!
3. att det var relativt bra väder idag.
4. busvissligarna och annat smicker man får "stå ut med" här nere :)
5. mina underbara tjejer och Jacob!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0