por fortuna

lämnade lögdeå igår vid lunch, alltså har jag varit i stan i 33 h. så kort tid, och ändå har så mycket hänt! igår fick jag låna bilen, så det blev äntligen storshopping på Maxi.
vissa gjorde sig hemmastadda direkt..
..medan vissa hade ännu en olycka på cykeln. typiskt. måste bli bättre på det här. först tänkte jag att det var orättvist, men det jämnade ut sig när jag senare samma hade riktig tur. jag lämnade nämligen in min symaskin på lagning, och kunde inte hitta kvittot. utan det gäller ingen garanti, och jag får stå kostnaden för ett nytt kretskort själv (ca 2000:-). ja vad gör man, tänkte jag. det jag inte räknade med var att världens bästa butiksbiträde jobbar på Husqvarna, som letar upp kvittokopian åt mig nere på lagret så att jag kan få det hela på garantin. ska def. baka något åt dom när jag hämtar ut maskinen nästa vecka. dagens hjälte! :)
dagen avslutades med att hjälpa min fashionable lillebror att hitta finkläder tills i juni då han går ut nian. för att vara kärringa mot strömmen så bestämde han sig för en vit kavaj, vilken vi faktiskt lyckades hitta på MQ. tack och lov, jag hade lovat att sy en om han inte hittade någon. så, än en gång visar det sig att det är en tursam dag idag.
nöjd kille äter burgare med pommes på, inget konstigt alls.
det enda som saknas i hans outfit nu är en fluga, vilket jag lovat att knåpa ihop. och eftersom obeslutsamhet går i släkten så gör jag två så får han välja sedan. lite får man anstränga sig för att göra rätt för sin "världens bästa syster"-kudde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0