la historia que no tiene fin

stod och sminkade mig imorse, och som de flesta mornar så hade jag igång radion på toan. vad som inte sker varje morgon är att det börjar rinna tårar när jag hör om den lilla kungaknodden som fötts. kul! och spännande vad den ska heta, hörde en del mossiga och traditionella förslag. jag tycker Jensine, om något för att det i nuläget är så underrepresenterat.
hur som, har just kommit hem från ännu en jobbig dag i lärarhuset med genusseminarie och sock/vantredovisning. så.. nu till nästa torsdag ska jag roa mig med att virka rosor och sticka ett nät som jag kan fästa dom på, för vi ska vara så busiga i klassen att vi ska sätta upp "stickgraffiti" i huset. såååå crazy! inte min favoritsyssla prexis.
som väldigt ofta så går det för länge mellan det att jag bloggar, och jag borde lära mig att inte ta en massa bilder, säga att dom ska upp på bloggen och sedan skita i det. så, här kommer bilder från helgen/veckan.
hemma i lögd, middag hos Wiklunds, släkt. jag jobbade innan, så jag kom lagomt till melo och Ranelids ofattbara framträdande. allt som man minns och förundras över en vecka senare måste ju vara fantastiskt, utan att värdera det varken positivt eller negativt. har inte riktigt kommit underfund med om jag älskar eller hatar det.
Ålidbacken på sön. pissigt väder, desto bättre gottapaus.
promenad i Mo. inser mer och mer att jag hatar solljus.
tillbaka till stan, där allt blir som vanligt igen. slappa i handfatet, inget konstigt med det.
"pluggade" hos Sofia, och upptäckte att kvinnan äger världens största mortel. jag hade enorma problem med att lyfta den, helt galet tung. crazy
på skolan igår så blåste vi liv i barndomen då vi tillsammans "fingervirkade" en stor tub, som senare blev min klänning. känner just nu att det var en jättebra ide att anta utmaningen att ha på sig det där på något vis nästa vecka. great.
och den uppmärksamme kan se att jag färgat håret, ganska så orange blev det. såg inte klokt ut där de två första dagarna, nu har det lagt sig och jag är nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0