tiden viskar

var för ett tag sedan på Sune Jonssons fotoutställning på Västerbottens museum inför ett seminarie i skolan. älskar hans foton, och han var ju uppenbart rätt så fixerad vid TID. det är nog mycket därför jag gillar honom, för jag funderar också mycket över det där. och nu ser jag på tv att lilla kungaknodden fått ett namn - Estelle. och jag blir så glad, det är så fint och framåttänkande. 2012 kan man ju inte döpa en flicka till Margareta eller Kristina, det gör sig bara inte. och det känns så viktigt och stort det här. det känns så häftigt att man själv kommer ha en relation till denna brutta hela sitt liv, och säkert kommer man få se henne ta över tronen någon dag, så att få vara med om födseln känns coolt. vore väl just typiskt mig att glömma bort dessa två dagar, just typiskt.
hur som, rojalist eller inte, bebisar tycker vi om! och det firas med varm choklad och golunch!
var på café Göteborg i onsdags med madre, och åt fetaostmacka med honung. så sinnes gott! så jag gjorde samma sak här hemma, med bulgursallad. favvomaten big time, mest för att man kan plutta ner vad som helst i den. i min har jag:
bulgur
pasta
tomat
gurka
sallad
fetaost
parmesan
honung
smulade tacochips
rostad lök
rödlök
MUMMA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0