Hannibal

Så, ikväll har jag sett första avsnittet av Hannibal som nu går på kanal 5, en serie som löst baseras på Thomas Harris Röd Drake. Eftersom jag läst böckerna och sett filmerna flera gånger (Röd drake, när lammen tystnar och Hannibal) så var jag astaggad! Spontant känns det som en bra serie, även om jag hoppas att det inte blir samma stil som med många serier där ett mord löses per avsnitt. Blir lite tunt. Gillar skådisarna (Hugh Dancy och Mads Mikkelsen) men känner att karaktärerna inte stämmer överens med böckernas version. Och har väldigt svårt att tro att några kan leva upp till Anthony hopkins och Edward Norton. Trots detta, så känner jag mig taggad på detta - roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0