Tankar om Oscarsgalan

- Red Carpet-rapportörens klänning. Eller icke-klänning. Smaklösheten fick ett ansikte/en klyfta. Känslig? Kanske.

- Halle Berrys klänning. Holy Shiet.

- att Filip och Fredrik jämställer vinnande svenske ljudkillens nu tre Oscars med Ingrid Bergmans tre. Jo. EXAKT samma sak. Retarderad kommentar, kan jag tycka.

- Seth whats-his-name, värden. Fjanten. Känns sjukt ovärdigt att låta en snubbe som gjort en film (?) och Family Guy (eller är jag felinformerad?) leda just DENNA gala. Serri? Om jag hade velat ha kiss-och bajshumor med sexistiska och dåliga stand up-inslag så hade jag väl sett.. family Guy? This is bullshit. Avgå.

- In Memoriam-delen. Den finaste/högtidligaste delen av galan. Jack Klugman, från den bästa-bästa filmen 12 angry men (12 edsvurna män) har trillat av pinn så att säga, så passar på att tipsa om just den filmen. Oförglömlig.

- såklart vinner en av de två filmer som jag inte har sett inför galan Bästa Film - Argo. Såklart.

Överlag en okej gala, hoppas på bättre nästa år. Nu - sova 2 h, upp till universitetet och önska att någon gör slut på mitt lidande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0