Comida

Alltså, mitt förhållande till mat. Inte så stabilt genom åren. Lång historia kort, det har till och från varit: laga mat=ångest, äta mat=jobbigt. Det blir bättre, jag lagar mer och riktigare mat nu är för t.ex. ett år sedan, och jag försöker verkligen att äta större portioner trots att jag blir mätt väldigt fort. Det sjuka är att jag blir hungrig jätteofta, och småäter hela tiden. Så, större portioner kanske gör att det blir någon slags rutin?
Fick en kyckling- och laxkokbok i julklapp, och den har varit en riktig life saver. Eftersom jag inte äter kött (eller inte tillagar det själv iaf) så är den perfekt :) idag lagade jag en rätt ur boken, och det var verkligen riktig mat. Dessutom jättegott och jättelätt. Tips!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0