julen i bilder

image321image322image323

vi började lite slitet på morgonen, skulle upp onödigt tidigt och iväg till mormor. där träffade vi Max



som var minst sagt pigg. hos kusinerna två hus bort delade vi ut julklappar, såklart finns bilder på det.



glasvas med plastblommor, eftersom levande inte överlever hos JH, det obligatoriska godiset av farmor, ljuslyktor av Gustav, Marimekko-glas och tillbringare (mitt i prick), mitt älskade nagellack, drömalmanackan, Kenzo Amour- vore konstigt om jag inte fick den eftersom det är det enda jag pratat om i några månader. och faktiskt den roligaste presenten att få; Stolthet och Fördom. utöver det så lite körlektioner och pengar. mellandagsrea!

vissa fick ju en dator, men inte jag. det blir nästa års önskan, bergis.

juldagen fick jag nåt il och röjde bland mina undanstoppade grejor. jag har samlat på mig både det ena och det andra, bland annat några ihopknövlade ungsfoliebitar och trasiga pruttkuddar. jag har väl stoppat undan sen jag var 8, och det var hela 20 banankartonger uppe i skrubben. helt sinnes, vad jobbigt. mest nostalgiskt var att öppna de två lådorna med Barbies, helt galet vad många jag har! och tillhörande möbler i all oändlighet, öppen spis, frisörsalong, bubbelbad..

image339

jag hittade också lite fynd däruppe; stickade tröjor som mamma haft, hennes gamla bikini, och massa clips

image340image342image343

image344
Jensines gulleknopp

Kommentarer
Postat av: Anonym

föresten kan du ta bort kommentaren när du har läst den ;) hihhi

2007-12-27 @ 02:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0