tis

Ikväll såg jag "Tala med henne" (Hable con ella) av Pedro Almodóvar. Inte för att jag visste vad den handlade om eller hade blivit tipsad, det var bara för Pedros skull. han är ganska hyllad som regissör, och jag kände att jag "borde" ha sett något av honom.
Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om filmen. pappa tyckte den var tråkig och lång, men det är pappa som är tråkig och lång. det var ju det tråkiga och långa som var det fina. att den kändes som en evighet fast den bara var 1h 46 min. oftast är det negativt, men inte här.
Det som gjorde den bäst var att den inte var som andra filmer. i andra filmer finns det sämre och bättre delar, där de bättre alltid är på slutet för att uppväga och för att få filmen att verka bättre. det fanns inte här. hela filmen var lagom, varken dålig eller toppklass, och det gjorde den så bra. den var mysig, helt enkelt. och ändå så tragisk.
lite väl dramatisk, men den är ju spansk. jag ska inte kräva för mycket

image77 image78

Kommentarer
Postat av: joss

haha känns det bra att ha samma humor som mig är du frågan då?;P haha

2007-07-18 @ 18:25:18
URL: http://ilovemy.blogg.se
Postat av: Anonym

Äntligen något värt att läsa. :)
Mer av denna vara Jensine!

2007-07-18 @ 19:21:17
URL: http://litengulkatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0