bättre än julafton

första dagen av resten av mitt liv, nånting sånt. I iaf 4,5 år framåt ska jag nu vara på universitetet.. ! var där idag på introduktion, och inte myckert klokare blev man. jag har nu en to-do-lista längre än döden, massa småjobbiga saker. skaffa kurslitteratur, skaffa intyg från polisen om praktik, säga upp internet och byta till studentinternet osv.. man blir vuxen så plötsligt, det är småansträngande! :)

iaf idag fick man en massa gåvor när man blev med i lärarförbundet, så nu är mitt bord belamrat med diverse saker, mer eller mindre nödvändiga. en termos, matlåda, 3 böcker, en väska, usbminne 4 gb, 4 pennor och 3 kalendrar. det är nästan bättre än julafton skulle jag vilja påstå.

det jobbigaste är att det är skitsvårt att lära känna någon. man kastas direkt in i föreläsningar, där man inte precis pratar överdrivet, och sedan går man hem. det finns diverse insparksgrejor, men jag är livrädd för att gå på dem eftersom jag inte känner någon innan. MEN, det kommer jag ju inte göra heller om jag inte går.. en ganska ond cirkel det där..

imorgon blir det då inget, för då är det tvåårsfirande på G. får småprestationsångest, riktigt dumt faktiskt.

lite overambitious med 4 kalendrar


Kommentarer
Postat av: förälder till nån av dina framtida elever

jag ballade ur, kände mig inte redo för att bli kostvetare. än! och inte redo för universitet heller, blir faktist nervös ända ut i fingertopparna bara jag tänker på det!! känns det bra för dig? läskigt med nollningen? läskigt att inte känna någon? läsigt att det är så stort? det går säkert bra, ja litar på dig, mina barn kommer ju behöver dig!

2009-09-01 @ 01:24:48
URL: http://baradarans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0