A poem on the underground wall

vi tar det från början. igår var en väldigt bra dag, efter skolan for jag med Sofia och fikade på Schmäck, supermysigt och supergott. måste bli en tradition, bums. strögick på stan en timme innan, härligt, och hittade en fin ljusgrej på Mias lustgård. det luktar så gott därinne att man går in bara för att.

sedan kom jag hem till något mindre trevligt, ämligen ett halvt igentäppt avlopp. jag ringde vaktmästaren och han guidade mig till det äckligaste sedan jag jobbade och hittade den döda musen när jag skulle städa. tydligen var det till att vrida någon kopp under handfatet motsols, medan man spolade vatten. det som kom senare, tja, I shall remain silent.  vider

idag var det dax för projektarbete, och nu så står det en docka inne på syan täckt med foderbitar till brudklänningen. det är på gång.

och än en gång så blev det bulgur och kyckling till middag, börjar bli lite slentrianmässigt.

sedan var Julia, som praktiskt taget blivit våran granne nu :), och Markus förbi med gofika innan de skulle iväg och fika själv. snällt. får väl gengälda ngn gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0