we're gonna be doin' one thing and one thing only...

D-day, tentadag, idag. på riktigt har jag aldrig i hela mitt liv mått så dåligt psykiskt som jag har gjort lör - idag, pga denna himla tenta. spenderade helgen hemma i lögdeå, men kände mig som ett spöke. ingen i familjen pratade riktigt med mig, och jag hade inte heller tid med det. och madre, favourite, är på himla Kreta, just när det är som värst. tentan handlade iaf om historien från begynnelsen till medeltiden (1500 e.kr), och på 2,5 veckor låter det väl kanske liiite mycket. tre böcker, varav en på engelska, uppskattningsvis 320 sidor. åh, det känns så skönt att ha gjort det, varit med om det för första gången, men samtidigt finns ju chansen att jag inte klarade det och då måste ha omtenta om typ en månad. jag har verkligen ingen aning hur det gick, det är inte precis gymnasiet längre, så det går inte att jämföra.

ah, såg Idol för första gången i år idag iaf, för att fira typ, och det var skitkul just för att det var från umeå. alltså, tre saker var lite utöver det vanliga:

  • att de hade ett minireportare om ramid/rahith whatever, som då blivit ditdragen av sin mamma. och out of nowhere drar dom in texten "ramid/rahith om tiden som flykting - se tv4.se". alltså, så gör dom ju hela tiden, typ " se hela bråket på tv4.se", men på tal om vad? vadå flykting, det nämdes ju inte ens!?
  • att jag kände igen två personer! den ena nån ramdom från umeå, som jag tror elin i klassen känner, och den andra jeppen från nordmaling som sjöng den barnförbjudna låten om hästen! alltså, vad? han måste ju ha gjort det för pengar. men å andra sidan, man blir lite konstig om man bor för länge i de här trakterna.
  • medelåldraren som sjöng "whiter shade of pale". jag vill att han ska vinna, basta. just för att han valde den låten, som jag faktiskt hade på bloggen för några dagar sen. det är ödet, han har mitt fulla stöd.
imorgon ska jag äntligen träffa josef, det blir allt mindre känns det som, och vi ska se denna efterlängtade film. vi har försökt göra det tidigare, men det blav bara inte av. men nu, sist av alla, ska vi också få se storheten.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0