Bär ditt barn som den sista droppen vatten

bestämde mig imorse för att ta tag i de där sakerna som känts lite jobbiga och som är lätt att ignorera när man har lov, så idag har jag ansökt om lån från CSN, kollat upp schema och litteratur till Spanska B-kursen och ringt och bokat Krokimodell å Hectos styrelses vägnar. det sista var kanske det jag bävade mest för, eftersom mina fördomar mot Krokimodeller grundades på den mycket suspekta mannen vi fick dras med i krokikursen på gymnasiet. hoppas denna gång att det går bättre.

sen har jag pysslat på med lite bakning idag, och det blev chokladglass (som smakar himmelskt!) och hallon/pistagetryfflar. gjorde till och med med likör och allt, med granatäpple och hallon, och den var då minst lika god i sig själv som i tryfflarna.




2 dagar kvar till nyår nu, och framtiden för den kvällen ser mörk ut. planen jag hade verkar ha grusats, så nu växer sig paniken inom mig. vad göra, vad göra!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0