nueve

hola! har haft en riktigt bra dag idag faktiskt.. började med att jag pluggade i 4 timmar, sedan iväg på den sista lektionen för terminen, riktigt mysigt. vi fick en genomgång av latinamerikansk musik och konst, helt genomlidligt. blev nästan sugen på att gå en tango/salsakurs, men den tanken ska jag nog lyckas slå bort. man kan ju inte skämma ut sig, herregud - hur skulle det se ut?
sedan bar det iväg på faddermöte för vårinsparken, och jag tror att det kommer bli great! jag är fadder för bergsfolket, och våran färg är silver. känner att jag drog vinstlotten, för jag kan absolut klara av att ha på mig så mycket silver som möjligt. hemska tanke att få gul eller röd, hemska färger.
och jag har ikväll varit och hämtat ut mitt paket från HM, är mycket mycket nöjd :) nu behöver jag inte klädkrisa på lör :)

och insåg en sak när jag satt på fejjan idag. det finns stora luckor i mitt ordförråd. såg någon skriva "högoddsare" och jag kunde inte förstå om det skulle betyda att det var stor chans eller liten chans..? och på tal om ord, det var pinsamt olänge sedan jag fick reda på"ultrarapids" rätta betydelse. för mig har det ALLTID varit att något går jättesnabbt. rápido liksom. tur att jag kan användbara, och framförallt vida kända, uttryck som "gocke" och "sprolla". börjar tro att jag låter som en tolvåring när jag pratar, y eso no es bíen.





och allt för ca 300 pix! det går ju inte att säga nej

Kommentarer
Postat av: Bylla himself

Okej, ingen ironi: Jag tycker du tvärtemot har ett väldigt bra ordförråd (det är bara lite gulligt att du inte visste vad en högoddsare var t ex). Jag menar, jag tror jag inte har någon annan kompis som skulle använda uttrycket "göra narr av" i sitt vardagliga språk. Underbart ju, keep up the good work som ungdomarna säger!

2010-12-09 @ 22:08:43
URL: http://byllas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0