veinte

julveckan är inledd! hallelujah brother.
idag for jag och madre iväg och såg Artediskolans årliga innebandyturnering. Gustav och hans klass gick vidare till semi, ingen överraskning precis, så imorgon kanske det bär iväg dit igen.. när matcherna hade hållit på ett tag började jag min vandring hem, och det blev minst sagt en vandring from hell. min väg kantades av motgångar nästan konstant, om det inte var att jag var för dåligt klädd så var det snorblåsten eller det faktum att mobilen slocknade efter halva turen. herremin, men det kändes som en seger när jag kom fram, och det levde jag på resten av dagen.

gjorde klart gustavs pärlplattetavla idag. det ska föreställa gamm-David(Coverdale) men det var lite svårt att se.



och äntligen är nyår uppstyrt! detta är bilden som representerar evenemanget på fejjan, jag vet inte vad jag ska säga. det finns inte ett enda rätt med den där bilden, känner bara avsmak. men det är väl det som är det som gör den så bra, det brukar funka så.


han
och helgens försenare jullåt: Bruce Springsteen - Santa Claus is comin' to town. (egentligen helt fruktansvärd, men det är ju lysande att få lyssna på självaste Bruce på självaste julafton)

tillägg: sitter och läser Alex Schulmans blogg och - gott folk - den är lysande. han har haft några bloggar genom åren, och hela tiden skrivit lika lysande. jag försöker ibland få till det som han får, men det blir helt enkelt inte lika bra, så det slutar jag med lika snabbt. There can be only one, så att säga. det roliga med sätter han skriver på är att en jag känner pratar och resonerar ganska likt som herr Schulman, och det är som att denne kompis skriver hans inlägg. sjukt roligt, och det slår nästan aldrig fel.
Alexs (xs?) nya blogg, Alla får Plus! är helt underbar, och den finns här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0