veintitres

Hola bandola! idag har varit dagen av never ending snorande. herremin, känner mig helt matt och min näsa är lika röd som julkulorna. hoppas att morgondagen blir bättre. blir ju inte så festligt med en massa snor mitt i allt. och det är så svårt att äta när man bara kan andas genom munnen, det blir så arbetssamt på nåt vis. tur att det inte bjuds köttförssås och spaghetti imorgon, det vore döden i grytan. helt omöjligt att äta när man är förkyld.

annars har dagen varit ömsom lugn (har hunnit läsa en hel bok idag), ömsom stressig (kvällsstädningen inför julafton var inte nådig). jag försökte åtminstone skapa lite julstämning mitt i allt med julmusik, men helt plötsligt var det bara Sean Banans "Ett gott nytt jul" och Jay Smith som spelades från stereon. ett tag där samlades vi alla framför datorn och eggade We are the world (USA for Africa). den hamnar nu på jullistan, fast den inte handlar om julen. den känns bra mycket mer hoppfull är många jullåtar, och det är väl det julen handlar om? hopp.

bara två timmar kvar nu till den bästa dagen på året, och det firar Holmgrenarna med att se Skönheten och Odjuret, mys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0