återställd

har varit hemma i Sverige i en vecka nu, och det har stundvis varit en prövning. det började med att jag insåg hur kallt det faktiskt är här. det var som att förflyttas några månader bakåt, i Spanien hade vi maj-värme.. det där med att klä sig vettigt brukar vara ett stort problem även i vanliga fall, och de första dagarna här var det kaos. skinnjacka och inga vantar första dagen, full skotermundering (liten överdrift) den andra. jag tror att jag hittat balansen nu iaf.
skolan har väl gått bra, faktiskt skönt att vara tillbaka i humhuset. insåg idag att med en massa praktik, barcelonaresa och påsklov så återstår bara två veckor med faktisk undervisning, lite sorgligt faktiskt! och stressande, det är ganska så mycket som ska göras.
denna helg spenderas i Umeå, känns skönt. idag var jag och Josef och åt på Scandic Plaza, underbart gott! :) sedan färgade han håret på mig, i brist på kvinnlig hjälp, och det gick faktiskt riktigt bra :)
imorgon ska jag grilla korv och mysa med lärarstudenter, och sedan på kvällen ha After Ski-fest med samma gäng. ser fram emot det, tror det kommer bli grymt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0