- En vanlig jävla ek, sade pojken till trädet. knappt femton meter hög, det är inte mycket att vara mallig för.

idag har jag lyxat till det lite och pluggar hemifrån. lovade mig själv när jag kom hem från spanien att jag bara skulle jobba med uppsatsen på skolan, men där är det kallt. och det regnar ute, så jag var inte svårövertalad. sedan har jag mystiskt fått någ superdisciplin på sistone, så det är nemas problemas att plugga utan att bli distraherad att istället diska, rensa garderoben eller till och med tömma kattlådan. och denna krabat får vara hur söt han vill, det är kursplaner och spanska läromedel jag vill gosa med idag.
känner mig alert, glad idag. tror det dels har att göra med att jag känner mig herre över min egen uppsats, för en gångs skull är det jag som bestämmer över den och inte tvärtom. sedan ska jag om 11 timmar få se Simon och ekarna, som nu kommit ut som film! jag fick boken av mamma för något/några (?) år sedan, och jag hade alltid varit småintresserad av den för att hon tyckte att den var så bra. ung och lättpåverkad. men det dröjde ända till nu i somras innan jag tog tid att läsa den, den låter ju så sinnes tråkig. och det var den. det konstiga är att jag är helt övertygad om att det på samma gång är den bästa svenska boken som jag läst och någonsin kommer att läsa. kan inte sätta fingret på vad det är med den där boken. LÄS DEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0