säg att nånstans finns en väg vi inte tänkt på, lär mig tro att allting ordnar sig

har bestämt att jag nu ska skriva ett helt inlägg utan att tjata något om uppsatsen/plugget, misstänker att jag har varit lite tjatig, speciellt IRL om allt detta. så ya basta! istället ska jag bara prata om allt bra som händer, kommer hända, har hänt. idag ringde mamma och pappa, mitt uppe i julhandeln, som en räddande ängel och räddade mig från detsomintefårnämnasvidnamn och bjöd mig på mat. gott och välbehövligt. vi åt på Rost, sinnes gott. den som inte varit där, skämmes! hur som satt vi där och pratade julklappar, och vilka krav folk ställer på sina medmänniskor när det gäller just detta. man hör ju varje dag folk hetsa om hur mycket julklappshets det är, faktiskt hör man mer hets MOT julklappshets än folk som faktiskt julkappshetsar. avskyvärt eller inte, så insåg jag när vi satt där att trots att jag skrivit en önskelista och vet vad jag vill ha, så bryr jag mig faktiskt föga om just julklappar. och mat. bryr mig inte vilken julmat vi kör, om vi gör knäck och pepparkakor eller inte, vart vi firar jul. antingen är jag desperat eller tvärmogen, men jag vill bara vara ledig och vara med släkten. eller så är det just det som är den rätta julstämningen. Qué sé yo?
hur som, med 10 dagar kvar vill vi boende på Pilgatan önska en god, multikulturell jul!


Kommentarer
Postat av: Sofia

LUSSEKATT!!! :D

2011-12-18 @ 16:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0