catorce/14

nedräkningen har börjat! blivande spanskalärare får för första gången i sitt liv besöka Spanien om 14 dagar, pirr! tills dess är det massor som ska göras, huvvaligen. men jag ligger rätt i fas med plugget nu, ligger iaf inte efter, så det känns skönt.
I natt körde jag en all-nighter, det har ju som blivit en tradition nu såhär i februari. oscarsgalan är anledningen, riktigt mysigt faktiskt. fast i natt låg jag mest och sneglade på klockan, hade småångest för hur jag skulle klara dagen på praktiken. löjligt egentligen, eftersom man alltid, hur man än mår, kan ta sig i kragen när det krävs. sitter i lärarrummet nu, och känner då ingenting. framåt middagstid kommer det bli värre tror jag.
galan då? sämsta jag sett. så otroligt tråkig och politisk korrekt. inga fräckheter, inga crazy påhitt och inga skrällar. Inception fick flest priser, men The King's speech fick de viktigaste. oväntat värre. två bästa stunderna var när kirk Douglas irrade runt på scenen, man bara väntade på katastrofen, och när Colin Firth (Mr. Darcy) fick sin Oscar - äntligen!
denna vecka är det praktik för hela slanten, känns kul! ska göra lite andra universitetsgrejer också, men det mesta är ganska gemytliga saker - läsa en bok osv.. älskar allt man kan göra i soffan, framför tvn i reklampauserna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0