att inte kunna fånga dagen

min sämsta egenskap - att inte kunna ta det lugnt. speciellt svårt är det nu i början av sommaren, då man snabbt ska gå från att  plugga dagarna långa till att, de dagar man är i lögdeå, inte göra särskilt mycket alls. det brukar vara först efter några veckor, lagomt tills jag börjar jobba, som jag kommer på knepet.
och värmen, den hemska värmen. vi är inte kompatibla, den och jag. enda gången jag gillar den är utomlands, eller på en strand. och eftersom jag är själv hemma dagarna långa tar jag mig inte iväg till någon strand, eftersom jag fortfarande inte vågar bada själv, ens i älven.
så gissa om lyckan var gjord när jag följde med ludvig på häggan och blev erbjuden jobb! på mån befinner jag mig nere på lagret, märkandes, larmandes och vikandes kläder. känns riktigt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0