Como se puede sobrevivir en Alcalá de Henares

hola! ny dag, nya möjligheter. idag har varit så många gånger bättre än gårdagen, och nu känner jag faktiskt att jag kommer överleva den här pärsen. det är nog mycket, eller bara, på grund av allt spanskt som jag varit med om. så underbart det är att faktiskt få besöka landet man byggt upp så många bilder om, äta maten, prata med folk osv. ikväll tillexempel satt jag och pappan i huset (som är världens underbaraste människa) och pratade om allt möjligt - konststilar, spanien, religion osv. i 1 h 15 min! EUFORI! och även om jag inte kan uttrycka mig lika bra och nyanserat som jag skulle vilja, så är det skithäftigt att iallafall veta att jag kan förstå allt han säger.
fem positiva då:
1. köpcentrumet som jag bor granne med, lika stort som typ Birsta City, som vi ska utforska imorgon.
2. storleken på universitetet - inte ens jag kan virra bort mig :)
3. föreläsningen om spansk film som vi hade idag, intressant.
4. rundturen i Alcalá de Henares, massa historisk info om Cervantes osv.. superkul!
5. maten, som jag än så länge tycker om väldigt mycket.
bilder från rundturen. någon kan observera trottoarerna ;)

Kommentarer
Postat av: "Någon"

Men dra på trissor vilka tjusiga trottoarer! :-)

2011-03-16 @ 13:48:09
URL: http://fortvauban.blogg.se/
Postat av: "Någon"

Nä men dra på trissor vilka tjusiga trottoarer! :-)

2011-03-16 @ 13:49:38
URL: http://fortvauban.blogg.se/
Postat av: "Någon"

Nä men dra på trissor vilka tjusiga trottoarer! :-)

2011-03-16 @ 15:13:33
URL: http://fortvauban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0