cuatro/4

ah, fyra dagar kvar! känner mig jättenervös, har aldrig haft så här mycket resfeber! allt känns som en enda nedräkning, till domedagen eller något liknande. känner lite att jag farit fram som en duracellkanin i veckan för att få så mycket som möjligt gjort innan dagen D, som att det inte kommer gå att göra på resan eller efter. igår städade jag lägenheten kliniskt ren, kanske för att bespara familjen besväret i den händelse att jag dör under resan. lite så känns det, att jag måste ha allt ordnat. dryg känsla minsann.
packade på riktigt igår, så nu har jag full koll på vad jag ska ha med mig. det började med denna klädhög:
som efter lite resonerande med mig själv minskades till det här:
att tro att man ska använda 16 tröjor eller 6 par byxor på 12 dagar är väl lite i värsta laget. det sjukaste är att jag faktiskt tog med lite kläder enbart för att jag inte kan separeras från dem, skulle känna mig naken utan dem. ah, älskade materialism.
och just det, jag har ju köpt en till dator! en liten, underbar, grön sak som såklart får följa med till España.

nu ska jag våndas i drygt tre dagar till, hemska tanke. planen är att vara i lögdeå och njuta imorgon, sen in på återspark på lör, och sedan ha separationsångest söndag. saknar redan denna underbara varelse, fast jag inte separerats från honom än



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0