kom ge mig sanning, kom ge mig tid, kom ge mig kunskap, kom ge mig frid.

en skitdag, det är vad det är. värmen i huset verkar dra sig tillbaka, huvaligen vilken tanke. varmvattnet räckte inte riktigt till imorse, så jag var lika frusen efter som innan, och jag har en pluggdag from hell. en sådan här där man tvingar sig att sitta och plugga, och så långt går det bra. men det går bara SÅ SAKTA. jag vill att alla uppgifter ska nästintill göra sig själv, så att jag när jag kommer hem (om 11 dagar) ska så mycket vara gjort att jag inte behöver jobba som ett djur december och januari också. men vi vet alla att det inte kommer hända, och det känns så jobbigt! nu vill jag inte plugga någe mer spanska. jag längtar så mycket till våren, då jag bekymmerfritt läser textil (glider genom kurserna, hoppas jag på) och kan läsa lite spanska böcker på fritiden sådär. för God knows att det är det sista jag vill nu.
nåja, det positiva är att jag iallafall håller mitt pluggschema, och enligt det har jag bara två timmar kvar idag - skönt!

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Jensine vilken smart lösning med nedräkning.Ha det så bra.Och se dig om i Madrid.Du gör det jättebra känner oss stolta Morfars

2011-11-16 @ 10:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0