albóndigas suecas

hola! har just kommit hem från första lektionen för dagen, har nu "hål" i 5 timmar, sedan lektion igen till 20.30. knäppa spanska seder. jag längtar mest till lektionen är över, för då väntar intercambio och utgång! torsdagar är stora festdagen här omrking, så jag tror att det kommer bli kul. intercambiot innan betyder att man träffas en massa studenter från andra länder och spanjorer och pratar, här blir det på någon bar.. definitivt en utmaning!
igår kändes som den lugnaste dagen sedan jag kommit hit. under siestan på 3 h innan sista lektionen for vi in till Madrid centrum och åt på 100 montaditos (små mackor med olika saker på, typ som tapas). efter den dryga kvällslektionen for vi hem och började göra middag. eftersom jag och sofie är de enda svenskarna i ett hus med 4 spanjorer så gjorde vi svenska köttbullar, med mos, brunsås och lingonsylt. mums fillibabba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0