el primer día de mi vida nueva

första dagen i Madrid avklarad! och jag lever!
det känns faktiskt som att jag redan varit här i några dagar, fyra kanske, för det har hänt så mycket, och man känner sig så hemmastadd, som att man kan stället.
idag hade vi såklart våran första lektion i en kurs som var svår men som troligtvis kommer att bli väldigt rolig. ännu en bra sak är hur fantastiskt lyxigt det känns att gå till skolan här nere. bara det faktum att jag kan gå till skolan, att det är så nära, är underbart. sedan går jag halva vägen genom en gigantisk park, som stundvis liknar mer en öken. skitkonstigt och surrealistiskt. barfota dessutom, väldigt märkligt såhär i oktober.
direkt efter lektionen tog vi metron till IKEA där vi åt välbehövliga svenska köttbullar och shoppade MYSA täcke, GOSA kudde och TINDRA värmeljus. lyckan var gjord när jag även hittade brunsås, knäckebröd och flädersaft. spanska kulturen i all ära, men nog kommer jag att sakna självklara grejer som fil, mjölk och falukorv. 
och just det - en ganska kul sak: jag har ju en iPhone, vilket såklart innebär spotify i mobilen. det funkar ju inte här nere, så innan jag for satte jag ihop en spellista på lite drygt 100 låtar som fick följa med. en av dom, Simply red - for your babies,  hörde jag en gatumusikant sjunga i metron idag. oddsen? det måste vara ödet. det är sådana gånger man känner att man verkligen är på rätt plats vid rätt tillfälle :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0