la vida madrileña

gud vilken helg! har hänt så mycket att det är inte klokt! först och främst fick vi ju helg i torsdags, vilket är riktigt skönt. vi är lediga varje fredag, och det tänker jag minsann utnyttja. men som sagt, i torsdags blev det utgång, och i fredags var vi på museum. det var riktigt kul att komma tillbaka till Prado, se Las Meninas och Goya igen. allt var som förut, claro. och vi som, när vi vid 18-19-tiden satt och åt, mest var sugen på att vara hemma och ta en lugn kväll, svirade såklart om när vi fick nys om en bra, gratis bar med gratis drinkar till alla tjejer. hittills, förutom studentkortet som gör att jag går in gratis på Prado hela tiden, är det bästa med Madrid att vara tjej i Madrid. så sinnes många fördelar. oj oj. och festen var skitkul, verkligen. först hemmafest med pizza, och sedan utgång. love it! lördag morgon for vi till Segovia (google it!) och såg akvedukten. extremt mäktig, verkligen. så stor att det är svårt att ta in, och väldigt svårt att fånga på kort. den synen kommer jag att minnas för alltid. efter det då, lördag kväll, tog vi det äntligen lugnt! vi dukade upp med pizza, godis, chips, dipp och frukt i ugnen med smält choklad. gud si gott! till det såg vi true blood. första gången för mig, inte direkt imponerad. extremt löjlig serie so far. inatt sov jag 10 timmar, asskönt, och steg sedan upp för en heldag på El Rastro, största marknaden ever (Åsele kändes som ingenting) där det pirrade i shoppingnerven hela tiden, vilket satte sina spår i plånboken. tur att det är svinbilligt!
fynden från El Rastro:
denna ska absolut sättas upp på toaletten, de verdad.
rosa skinn, lovely!
älskar alla smycken som finns.. dessa kostade 2 euro styck, helt överkomligt! speciellt armbanden gillar jag, men vet inte riktigt vad handen med ögat betyder. tror att det betyder något, hoppas att det inte är något hemsk eller något man inte vill stå för :( vale, det må väl vara hänt.
ringar för 1 euro/st. nästan löjligt. tänkte att jag kunde bära dom alla fyra samtidigt, väldigt fashion. (Ironin). som ni ser så har mina långa fina naglar försvunnit i ett, vad ska man säga, nervöst sammanbrott för några dagar sedan. inget konstigt alls, det var väldigt väntat från min sida. men synd ändå såklart :(
OCH SIST MEN INTE MINST: SALVADOR DALÍS UNDERBARA BILD PÅ SVANAR/ELEFANTER! såg denna på väggen på förfesten i fredags, och blev helt kär. den fanns inte att köpa på Reina Sofia- museet, så jag antog att det var kört. men man kan alltid lita på El Rastro verkar det som. nästa söndag ska jag leta vidare efter Dalís "Enigma sin fin", den vackraste av dem alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0