una palabra no dice nada, y al mismo tiempo lo dice todo

jag skulle kunna börja varje inlägg med "Vilken dag!" för det är så det varje kväll har känts. jag är helt slutkörd, både fysiskt och psykiskt, mest psykiskt kanske. det tar på att nästan hela dagarna tänka när man pratar, att alltid måsta anstränga sig. efter en extremt svår lektion med enbart nativos, spanjorer, om spanska språket i 3 h kom jag hem till en pratglad portugis i köket som, medans jag gjorde middag, pratade om vin, norden och spanien. missförstå mig rätt, det är väldigt roligt, men kanske inte när man bara vill sova.
idag, under siestan som jag i princip skippade, for jag in till centrum och skaffade lite böcker och block etc. köpte bland annat "En dag" på spanska (Siempre el mismo día) som jag funderar på att gå och se på bio också. ska försöka luska fram om den visas dubbad eller inte, för om den gör det så får det vara. spanska i all ära, men inte på film.
El oso y el madroño, en av de mer kända statyerna i Madrid
PS. IDAG VAR DET 30 GRADER VARMT HÄR NERE, HUR ÄR DET I SVERIGE? ;)

Kommentarer
Postat av: bettan

hej =)

du verkar har de bra därnere, är lite avis på dig me all de där värmen ni har=) här i sverige är de nollgradigt o blåsigt o regnigt :(

2011-10-18 @ 23:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0