"..och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig."

hola! ikväll for jag hem till lögdeå på snabbvisit, eftersom jag skulle följa med madre på stickkafé i Olofsfors. mycket trevligt, och välbehövligt. jag håller nämligen på, alldeles i för ogod tid, att knåpa ihop en insparkssittningsklänning. som alla andra insparkar får jag för mig att jag ska göra min egen klänning, och jag har hittills 4 misslyckade och 0 lyckade försök bakom mig. så.. femte gången gillt kanske? det som talar emot att detta ska lyckas skulle kunna vara det faktum att det är 8 dagar till sittning, och detta nedanför är det som hittills är klänningen. inte mycket att hänga i julgranen, och än mindre att ha på kroppen. SIN EMBARGO (emellertid), så är den virkade delen av kläningen klar, och jag skulle nog säga att den delen är min Akilleshäl. speciellt eftersom jag innan detta knappt visste hur man virkade.  


nu ligger spektaklet i tvättmaskinen, tillsammans med textilfärg i nyansen "Mandarin". (Ja, jag är totalt insnöad på orange, någon som inte kunnat undgå någon som sett mig de senaste två veckorna). jag ber till gudarna att när jag tar ut det ur maskinen ser det ut såhär: 



och inte såhär:



för även om den första färgen verkar svår att ha på sig är denna OMÖJLIG.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0