Kärlek är inte att hitta någon att leva med, det är att hitta någon man inte kan leva utan.

Long time no see! har lovat att blogga många dagar nu, men livet är lite hektiskt just nu. det här med 8-16-jobb är inte riktigt min grej, speciellt inte nu när det innebär pendling också. hur som firar jag idag att det bara är två dagar kvar här på Liljaskolan, sedan är det älskade Lärarhuset som gäller återigen. missförstå mig rätt, det har varit en superbra praktik. men jag gillar att ha mycket fritid, och jag gillar att stiga upp efter kl. 06 på morgonen. de här veckorna har givit mig mycket, inte minst har jag lärt mig två saker om mig själv: att jag kan få invärtes vredesutbrott av folk som går sakta. jag tror jag har skrivit förut om att jag blir galen hulken-style av att cykla i motvind, och det här är precis samma sak. och dessa veckor har mitt tålamod prövats minsann, då jag ständigt lyckas hamna bakom horder av liljaelever som ockuperar hela gångbanan i snigelfart. det andra jag märkt är att jag aldrig lyckas dricka upp mitt te. för att kompensera för det ickeexisterande kaffedrickandet så dricker jag te, mest för att det är en social grej. dock, hur kan folk obehindrat dricka te/kaffe som för en sekund sen nådde kokpunkten? antingen sitter jag och småblåser hela tiden på det, eller väntar och glömmer bort det. summan av kardemumman, det har blivit mycket brända tungor och inte så mycket tedrickande för min del.

sen, när jag kollade bilder som skulle upp här så kan man ju undra vad som hände med mitt inofficiella köpstopp. min plan var att spara pengar och inte handla så mycket grejs innan Barcelona om 78 dagar, eftersom det då skulle  bli superkul att shoppa där, men ändå lyckas jag ju få med mig något hem lite nu och då. senast i raden var 18 meter tyg och ett par skor. skorna hittade jag på Åhlens - såg, älskade, köpte. dom känns väldigt 90-tal, med den smala remmen över krokigtårna, och nostalgikern i mig hurrar! tyget, det hittade jag på en utförsäljning för 10 kr/metern så det kändes högst försvarbart. iaf om jag lyckas sy ett enda plagg av det.

image description

image description

och just det, tipset! gå och se Carmen, operan, på Norrlandsoperan. 100 pix för sista raden samma dag som man köper biljetten. supervärt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0