Det som händer på slöjden..

..stannar inte på slöjden, utan jag tänkte ge en inblick i vår fascinerande värld. Alltså, första momentet på Slöjd, textil inriktning 3 - sista terminen textil, har varit "estetisk kommunikation". Det är lite enkelt ett samarbete mellan blivande textil-, trä & metall- och bildlärare som mynnade ut i en utställning i fredags eftermiddag. Under tre veckor har jag sytt plastkläder (för att gestalta utanförskap, blahablaha...). Det har varit både fryspåsar, byggplast och chiffong (som i och för sig räknas som tyg, men det är ju i grund och botten gjort av plast).
Två spontana tankar om detta moment:
1. Gud vad mycket annat jag kunde ha lärt mig istället. ( kan inte låta bli att jämföra med spanskastudierna, där man på tre veckor lärde sig hela spaniens och latinamerikas historia).
2. Tack gode att det är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0